Archief

Fietsen door de regen

Hoe overleef ik… een barre fietstocht door de regen?

 Het regent buiten pijpenstelen en jij moet uitgerekend nú de fiets op. Zal je net zien. Daarom zetten we 11 tips voor je op een rij om een fietstocht door de regen te overleven. Leesvoer voor zowel onze stijlvolle als uiterst praktische lezers. En alles daartussen in.

Overschoenen

Heb je net mooie schoenen aangetrokken die je ook aan moet houden voor je afspraak? Koop dan overschoenen. Eerlijk is eerlijk: sexy zijn ze niet. Maar waarschijnlijk kijkt toch niemand naar je in die hoosbui en draag ze vooral als je een regenbroek aan hebt, want de waterafstotende stof van de broek leidt het water rechtstreeks naar je schoenen. Zonde.

Ademende regenjas

Koop een regenjas die ademend is, zodat er geen tropisch regenwoudklimaat ontstaat onder je kleding. In dit artikel zetten we een paar hippe regenjassen voor je op een rij, waar je zéker in gezien wilt worden! Wil je niet persé gezien worden, maar kom je vooral graag droog over? Trek dan ook zeker een regenbroek aan. Dat gezeur over die mode ook.

Geen spijkerbroek

Trek vooral geen spijkerbroek aan, want het duurt uren voordat die dikke stof droog is. Kies voor een sneldrogende stof.

Spatborden

Heb je goede spatborden op je fiets? Anders heb je straks een remspoor van modder over je gehele rug lopen. Beetje zonde van je jas en ook van de fietser achter je, die de andere helft van de modder in zijn gezicht krijgt.

Voorzichtig

Fiets wat voorzichtiger door bochten dan normaal, de ondergrond is namelijk gladder door de regen.

Capuchon

Heb je lang haar? Doe je haar dan vast en werk plukjes weg met een knipje, zodat alles goed onder je capuchon blijft zitten. Heb je geen capuchon, doe het zelfde dan met een pet. Heb je bij aankomst tenminste geen natte haarslierten in je nek.

Handschoenen

Voor de échte koukleumen heeft kledinglijn Human Nature verwarmde handschoenen. Ja je hoort het goed, verwarmde handschoenen! Ze zijn waterafstotend, winddicht en ademend. Het prijskaartje is wat minder, maar dan heb je wel wat.

Poncho

Ken je deze nieuwe poncho voor de fiets al? De fietsponcho heeft een flap die je over je stuur gooit, zodat ook je handen en benen droog blijven.

 Kranten

Had je geen overschoenen aan, omdat je die uit principe weigert? Stop dan bij thuiskomst je zeiknatte schoenen vol met krantenpapier. Dan drogen ze twee keer zo snel. Handig als je ze diezelfde dag nog aan moet.

Instelling

Een fietstocht door de regen begint met de juiste instelling. Schud de frustratie er letterlijk uit voordat je de deur opent, haal drie keer diep adem en stap ontspannen naar buiten. Bedenk jezelf dat je met deze warme regenoutfit niet heel veel kan overkomen. Bovendien vermindert fietsen stress! 

Zing!

Ondanks deze uiterst praktische tips nog steeds humeurig? Zing een liedje, want erger dan dit wordt het op dit moment niet. Kun je jezelf beter maar vermaken met een goede vertolking van Singing in the rain.


VELDIA INTRODUCEERT NIEUWE LONG-LIFE ACCU MET LANGERE LEVENSDUUR & VERBETERDE VEILIGHEID

Na twee jaar ontwikkeling brengt het Nederlandse e-bike technologie bedrijf Veldia de long-life batterij op de markt, met een langere levensduur en verbeterde veiligheid, waarbij drie of vijf jaar garantie de standaard is. Leverbaar in capaciteit tot 720Wh (20Ah).

Na 2 jaar ontwikkeling brengt het Nederlandse e-bike technologie bedrijf Veldia de long-life batterij voor e-bikes op de markt, met een langere levensduur en verbeterde veiligheid, waarbij drie of vijf jaar garantie de standaard is. De nieuwe Veldia long life accu is leverbaar in vier accucapaciteiten van 375Wh (10,4Ah) t/m 720Wh (20Ah) in dezelfde accubehuizing.

Veldia biedt drie elektrische fietsmodellen aan via de vakhandel, voorzien van deze nieuwe accu technologie:

  • Veldia City, een sportief model met krachtige voorwielmotor
  • Veldia Comfort, een allround fiets met lage instap
  • Veldia Centra, uitgerust met Bafang Middenmotor

De accu’s zijn ook los of in complete pakketten (inclusief motor en toebehoren) leverbaar voor het reviseren van verouderde elektrische fietsen of het ombouwen van fietsen tot elektrisch. Daarnaast brengt Veldia deze accu op de markt aan fietsmerken die de long-life accu (inclusief technische service) willen toepassen op hun elektrische fietsmodellen.

Belangrijkste kenmerken nieuw accu design 

  • De nieuwe accu heeft een betere temperatuurbeheersing waardoor de levensduur verlengd wordt en de brandveiligheid toeneemt.
  • De controller is in het nieuwe ontwerp aan de onderzijde van de accu geplaatst. Hierdoor ontstaat er meer ruimte voor cellen (tot 60 cellen) en door deze efficiënte opbouw is een accucapaciteit van 20Ah/ 720Wh in dezelfde compacte behuizing mogelijk.
  • De accu is voorzien van een USB poort waarmee het geheugen van de BMS (Battery Management System) uitgelezen kan worden, dat een snelle storingsanalyse mogelijk maakt.
  • De modulaire opbouw van deze accu zorgt er tevens voor dat de accu eenvoudiger en goedkoper te repareren of te reviseren is.
  • Veldia biedt momenteel 3 jaar garantie op haar long life accu’s. Medio 2018 wil Veldia een accu aanbieden met maar liefst 5 jaar garantie (de verbeterde BMS wordt momenteel getest).
  • Naar standaard 5 jaar garantie op accu’s voor elektrische fietsenIn 2018 wordt het nieuwe ontwerp verbeterd door de ontwikkeling van een nieuwe BMS (Battery Management System). De nieuwe BMS biedt de gebruiker de keuze om de accu tot 80% of 100% op te laden. Door de accu voornamelijk tot 80% op te laden (in een gecontroleerd oplaadproces, zodat de cellen niet uit balans raken) kan de levensduur van de accu meer dan verdubbeld worden. Een enkele keer kan de accu 100% geladen worden, indien de verwachte afstand per rit dit vergt.

Waarom fietsen gelukkig maakt

Van alle goede voornemens die we in 2018 willen nakomen, is ‘meer sporten’ misschien wel de populairste. Toch hoef je daarvoor niet per se naar de sportschool: ga wat vaker fietsen! Goed voor lichaam én geest. Onderzoek wijst namelijk uit dat fietsers gelukkiger zijn.

 

 

“Met anderen kunnen fietsen, het stuur in eigen hand, waar je maar wil gaan, dat is gelukmakend!” Voor geluksprofessor Leo Bormans bestaat er geen twijfel: Nederlanders zijn zo gelukkig omdat ze zoveel fietsen. Drie factoren voor het ervaren van geluk zijn namelijk autonomie, competentie en verbinding. Elementen die onlosmakelijk met het fietsen verbonden zijn.

Bewuste keuze

Ook onderzoekers van de Clemson University in de VS deden onderzoek naar het geluksgevoel onder fietsers. Conclusie: fietsers zijn gelukkiger dan weggebruikers van andere vervoersmiddelen.  Volgens de onderzoekers ligt daar een belangrijke reden aan ten grondslag: de keuze voor de fiets gebeurt veel bewuster. Fietsers zijn enthousiast over hun vervoersmiddel en zien het fietsen als een gezonde, sportieve oefening die niet alleen een goede conditie oplevert, maar ook een betere weerstand tegen ziektes.

Meer verdienen

De optelsom van beweging, frisse lucht en een grote mate van vrijheid geven de fietser een positiever gevoel. En dat gaat best ver. Economen in Zwitserland berekenden zelfs dat forensen die een uur met de auto onderweg zijn, 40% meer moeten verdienen om nét zo tevreden te zijn met hun leven als iemand die naar het werk loopt of de fiets pakt.

9 redenen waarom je van fietsen een goed gevoel krijgt

1.    Beter in je vel.
Letterlijk en figuurlijk. Er is aangetoond dat mensen die met de fiets naar het werk gaan een lager vetpercentage en BMI hebben dan mensen die met de auto gaan. Daarbij helpt fietsen mensen uit hun isolement en maakt het hen onafhankelijker en mobieler.
2.    Goed voor milieu en portemonnee
Een inkoppertje, maar waar. Door te fietsen stoot je geen schadelijke stoffen uit. Bovendien bewijs je niet alleen het milieu, maar ook je eigen portemonnee een gunst. Voor niets gaat de zon op én maak je een fietstocht.
3.    Fietsen is een lifestyle
De fiets is zijn imago van degelijk vervoersmiddel allang ontstegen: state-of-the-art e-bikes, hippe racefietsen  en bijbehorende fietscafés met hipsters achter de koffiemachine: fietsen is een way of life en helemaal van nu.
4.    Fietsen verenigt
Of je nu iedere ochtend samen met een collega naar je werkt fietst, lid bent van een wielerclub of regelmatig een georganiseerde fietstocht maakt: fietsen brengt mensen bij elkaar en geeft hen het gevoel ergens bij te horen. Wetenschappers beweren zelfs dat hoe meer we ons verbonden voelen met onze familie of een ‘community’, hoe kleiner de kans op een hartaanval, beroerte of depressie.
5.    Je komt nog eens ergens
Fietsen vergroot je actieradius en brengt je op plekken waar je anders misschien niet gekomen was. Fietsend ervaar je een stad bijvoorbeeld heel anders dan met de auto of het openbaar vervoer. Gelukkig dringt dat besef ook in steeds meer buitenlandse steden door, waar op steeds meer plekken fiets-oppikpunten verrijzen.
6.    Fietsen verzacht
Een mooi voorbeeld is Bogotá, waar in 2006 toenmalig burgemeester Penalosa een radicaal besluit nam: hij stak het geld dat bestemd was voor uitbreiding van het autowegennet in honderden kilometers aan fietspaden. Ook laste hij autovrije dagen in. Nooit eerder was het aantal verkeersongevallen zo laag en nooit eerder veranderde het straatbeeld zo tastbaar: de stad verzachtte. Kinderen durfden weer buiten te spelen, men ging weer lopen en fietsen naar het werk, er werden minder moorden gepleegd en inwoners gaven aan optimistischer te zijn over hun leven in de stad.  Lees hier het volledige artikel.
7.    Een met de natuur
Fietsers voelen zich meer verbonden met de natuur en beleven die intenser. Seizoenen zijn niet alleen zichtbaar, maar ook voelbaar. De eerste zonnestralen op je huid, koude lucht die je neus prikkelt, verse sneeuw die onder je banden kraakt: het geeft fietsen een extra dimensie die je nooit zult ervaren achter het metaal van je auto.
8.    Minder stress
Automobilisten die veel in de file staan, maken meer stresshormonen aan. Hoe erger de verkeersdrukte, hoe meer cortisol en adrenaline er door je bloed stroomt en hoe hoger je hartslag. Need we say more?
9.    We zijn geboren om te bewegen
Waarom geeft fietsen ons meer voldoening, terwijl het niet altijd het snelste en meest efficiënte vervoermiddel is? Simpel: we zijn gemaakt om te bewegen. Niet bewegen doet hetzelfde met het menselijk lichaam als roest met een auto. Spieren worden stram, botten verslappen en bloed stolt. Zet de ‘machine’ dus lekker aan het werk!


Uw juiste framemaat bepalen

Om comfortabel te kunnen gaan fietsen is het van groot belang dat u een fiets met de juiste framemaat aanschaft. Ook voor kinderen is een correcte framemaat zeer belangrijk. Veiligheid op de fiets wordt grotendeels bij kinderen bepaald door de fiets met de juiste maat.
Kunnen ze bij een noodstop makkelijk met hun voeten aan de grond?

Er zijn verschillende manieren om de juiste fietsmaat uit te rekenen. Laten we er eens wat doornemen:

Wat is een framehoogte?

Bij voornamelijk volwassen fietsen, en soms bij kinderfietsen, wordt er gesproken over een framehoogte. Met framehoogte wordt bedoeld de hoogte van het frame. Die wordt als volgt opgemeten:

U neemt de afstand van de bovenkant van de buis van het frame waar het zadel in steekt ( de zitbuis ) en meet de lengte van deze zitbuis tot het midden van de trapas ( bracket: het ronde gat onderaan het frame waar de trapas met de pedalen zijn gemonteerd ). Deze lengte in centimeters is dan de framehoogte van de fiets. Dit wordt dan als volgt weergegeven: 57cm.

Wat is de wielmaat?

Bij voornamelijk kinderfietsen, en soms bij volwassen fietsen, wordt er voor wat betreft de fietsmaat gesproken over de wielmaat. De wielmaat wordt aangeduid in inches ( “ ). Aan de wielmaat wordt een bepaalde leeftijdscategorie toegedicht.

Wat is de kledingmaat?

Bij kinderfietsen wordt hun textielmaat ( zie in bepaalde kledingstukken van het kind ) gekoppeld aan een bepaalde leeftijdscategorie.

Zelf uw framemaat bepalen?

U kunt ook zelf uw framemaat heel eenvoudig bepalen. Meet de binnenbeenlengte van een van uw benen op. Doe dit door met blote voeten ongeveer 20cm met uw voeten uit elkaar te gaan staan. De lengte vermenigvuldigt u met de factor 0,65 voor een stads – en hybride fiets.
Voor een racefiets en ATB gebruikt u de factor 0,66.

Bijvoorbeeld:

Stads- en Hybridefiets: uw binnenbeenlengte is 90cm. Dan wordt uw framemaat: 0,90cm x 0,65 = 58,5 cm.

Racefiets en ATB: Dan wordt uw framemaat: 0,90cm x 0,66 = 59cm

Natuurlijk kunt u altijd door middel van de zadel pen iets hoger of lager te stellen ook de juiste comfortabele hoogte bereiken. Een framemaat bepalen is natuurlijk theorie. In de praktijk moet u zelf bepalen hoe u zelf het fijnste en comfortabelste fietst.

LET OP:  Tegenwoordig zijn veel stads –  en hybride/sportfietsen uitgevoerd met een verende zadel pen. De vering die in de zadel pen zit verhoogt de fiets met circa 4 cm. U moet, als u zo’n fiets aanschaft, uw framemaat met 4 cm verlagen.

Voorbeeld: Hierboven hebben we bepaald dat uw framemaat in dit voorbeeld bij een stadsfiets 58,5cm zou moeten zijn. Indien de fiets uitgevoerd is met een verende zadel pen dan wordt de framemaat: 58,5cm – 4,0cm = 54,5cm.

Maattabellen

Onderstaand treft u een aantal maattabellen aan, die u naar aanleiding van bovenstaande uitleg makkelijk kunt gebruiken.

Kinderfietsen

Kledingmaat Leeftijd Wielmaat
92
98
92
98
104
110
116
122
128
134
140
146
152
>158
2-4 jaar
3-4 jaar
4-5 jaar
4-5 jaar
4-6 jaar
4-6 jaar
5-8 jaar
5-8 jaar
6-9 jaar
8-10 jaar
8-10 jaar
9-12 jaar
9-12 jaar
10-12 jaar
12″
12″
14″
14″
16″
16″
20″
20″
20″
24″
24″
26″
26″
28″

Stadsfietsen

Dames

Lichaamlengte         framemaat zonder       framemaat met
                                  verende zadel pen        verende zadel pen

155 – 165cm              43 – 47cm                     39 – 43cm
165 – 170cm              45 – 49cm                     41 – 45cm
170 – 175cm              49 – 53cm                     45 – 49cm
175 – 180cm              53 – 57cm                     49 – 53cm
180 – 185cm              55 – 57cm                     51 – 53cm
185 – 190cm              57 – 61cm                     53 – 57cm
190 – 195cm              59 – 61cm                     55 – 57cm
195 – 200cm              59 – 61cm                     55 – 57cm

Heren

Lichaamslengte        framemaat zonder       framemaat met
                                  verende zadel pen        verende zadel pen

155 – 165cm               47 – 49cm                    43 – 45cm
165 – 170cm               49 – 51cm                    45 – 47cm
170 – 175cm               51 – 53cm                    47 – 49cm
175 – 180cm               53 – 57cm                    49 – 53cm
180 – 185cm               55 – 57cm                    51 – 53cm
185 – 190cm               56 – 61cm                    52 – 57cm
190 – 195cm               61 – 63cm                     57 – 59cm
195 – 200cm               63 – 65cm                     59 – 61cm

ATB – Mountainbikes

Lichaamslengte         framemaat in inches    framemaat in cm.

150 – 165cm               14 -16inch                    35 – 41cm
165 – 170cm               16 – 17inch                   41 – 44cm
170 – 175cm              18 – 19inch                   44 – 48cm
175 – 180cm              19 – 20inch                   48 – 51cm
180 – 185cm              20 – 21inch                   51 – 52cm
185 – 190cm              21 – 22inch                   52 – 54cm
190 – 195cm              22 – 23inch                   54 – 56cm
195 – 200cm              23 – 24inch                   56 – 61cm

Racefiets

Lichaamslengte        framemaat in cm

155 – 165cm              47 – 50cm
165 – 170cm              50 – 52cm
170 – 175cm              52 – 55cm
175 – 180cm              55 – 58cm
180 – 185cm              58 – 61cm
185 – 190cm              60 – 62cm
190 – 195cm              61 – 63cm
>195cm                      speciaal laten aanmeten.


Je fietsaccu in de winter

De accu van je elektrische fiets is gevoelig voor kou. De actieradius van een e-bike is kleiner in de wintermaanden. De accucapaciteit kan bij lage temperaturen tot een kwart afnemen. Wil je de accu van je elektrische fiets in de winter in goede conditie houden, dan is het beste advies: blijf fietsen, om de accu regelmatig te ontladen en te laden. Meer tips:

  • Ga je er in de winter regelmatig op uit met je e-bike, zorg dan dat de accu op kamertemperatuur is als je gaat fietsen. Berg de accu na een fietstocht nooit leeg op! Als je een leeggereden accu in een koude omgeving opbergt, werk je diepontlading in de hand. Een duur geintje, want een diep ontladen accu is onbruikbaar en moet worden vervangen. Dat kan je honderden euro’s kosten. Zorg daarom dat de accu voor minimaal de helft is opgeladen.
  • Laat na een fietstocht in de winter de accu minstens een half uur opwarmen op kamertemperatuur voordat je gaat opladen.
  • Als je in de wintermaanden niet of weinig fietst, bewaar de accu dan op kamertemperatuur en in een droge omgeving. Laad de accu om de maand op, op kamertemperatuur. Haal de accu uit de lader zodra deze is opgeladen. Laad de accu niet onbeheerd op, bijvoorbeeld ’s nachts.
  • Een accu moet regelmatig ontladen en weer opladen om gezond te blijven. Sommige acculaders voeren dit proces automatisch uit; in dat geval is het advies om de accu in de lader te bewaren als je de fiets niet gebruikt. Check altijd de gebruiksaanwijzing voor het bewaaradvies van jouw type accu.
  • Stal je je fiets de hele dag buiten, bijvoorbeeld op het werk of bij het station? Neem je afneembare accu dan mee en bewaar hem op een veilige, warme en droge plek. Er zijn speciale draaghoezen waar je de accu in kunt bewaren. Haal – indien mogelijk – ook je display eraf: deze kan kapotvriezen.
  • Voor e-bike accu’s zijn er thermische hoezen. In de winter houdt zo’n hoes de batterij langer op temperatuur, wat de actieradius vergroot. Overigens houdt een thermische hoes de accu wat koeler in de zomer.

 


Tips bij de aankoop van een elektrische fiets

De elektrische fiets wordt steeds populairder in Nederland. Veel mensen ontdekken de voordelen van deze fiets met trapondersteuning. En omdat fietsfabrikanten de elektrische fiets een steeds moderner uiterlijk geven, heeft hij al lang geen suf imago meer. Wil je deze zomer genieten van lange ontspannen fietstochten door de natuur of nooit meer last hebben van tegenwind als je naar je werk fietst, maar vind je het moeilijk om een keuze te maken tussen alle verschillende modellen? Lees dan verder, want wij geven je een uitgebreid aankoopadvies.

Type elektrische fietsen

Tegenwoordig heeft bijna iedere fietsfabrikant een lijn met elektrische fietsen. De prijsverschillen tussen de modellen kunnen soms enorm verschillen. Dat heeft vaak te maken met kwaliteit, materiaalgebruik en type accu en motor. Het is lang niet altijd nodig om te kiezen voor het duurste model. Welk model je nodig hebt is afhankelijk van hoe je de fiets gebruikt en natuurlijk van persoonlijke voorkeuren.

Hoeveel kilometer gaat de accu van een elektrische fiets mee?

De motor van de elektrische fiets werkt op een accu. De actieradius van de accu bepaalt hoe lang de accu meegaat. Hoe hoger de actieradius en het aantal watturen (Wh) zijn, hoe meer kilometers je met een volle accu kunt fietsen. Daarnaast heeft de mate van trapondersteuning invloed op de accuduur. Hoe meer trapondersteuning je gebruikt, hoe sneller de accu leegloopt. Elektrische fietsen met een accu met een hoog aantal watturen hebben een hogere aanschafprijs. Gebruik je de fiets vooral voor korte ritjes naar het werk of het dorp of de stad, dan voldoet een accu met een lagere actieradius en watturen prima. Gebruik je de fiets voor lange fietstochten, kies dan voor een accu met een hogere actieradius en een hoog aantal watturen.

De plek van de accu

Bij de meeste elektrische fietsen zit de accu onder de bagagedrager. Hierdoor is hij makkelijk uitneembaar en verberg je hem eenvoudig wanneer je een paar fietstassen op de bagagedrager monteert. Sommige fabrikanten plaatsen de accu in het frame. Het zwaarte punt van de elektrische fiets ligt dan in het midden en de kans op diefstal is kleiner. De plek van de accu heeft geen invloed op de actieradius.

Een vaste of uitneembare accu

Een uitneembare accu heeft veel voordelen ten opzichte van een vaste accu. Een vaste accu kun je niet in huis opladen. Je moet dus stroomvoorziening hebben in de garage of schuur. Een uitneembare accu kun je overal mee naartoe nemen en overal waar stroom is opladen. Dat is vooral handig wanneer je een dagje op de fiets weggaat, maar ook in de winter. De accu van een elektrische fiets moet je namelijk altijd in een omgeving op kamertemperatuur opladen.

De motor van een elektrische fiets

Er zijn drie type motoren: een voorwielmotor, middenmotor en achterwielmotor. Ieder type motor heeft zijn voordelen en nadelen. We zetten ze op een rijtje.

Voorwielmotor

Voordelen: Een voorwielmotor zit in de as van het voorwiel en valt daardoor minder op. Daarnaast is dit type motor goedkoper dan een middenmotor of achterwielmotor.

Nadelen: Het zwaarte punt van de fiets zit in het voorwiel. Dit zorgt ervoor dat de fiets zwaarder stuurt. Een voorwielmotor trekt je als het ware vooruit en geeft daardoor het minst natuurlijke gevoel van fietsen. Ook is een voorwielmotor minder krachtig dan een achterwielmotor of middenmotor.

Middenmotor

Voordelen: De middenmotor zit bij de trapas. Hierdoor ligt het zwaarte punt van de fiets in het midden en heb je meer stabiliteit tijdens het fietsen. Een middenmotor drijft de pedalen in plaats van de wielen aan, waardoor je een natuurlijker gevoel van fietsen hebt.

Nadelen: De middenmotor maakt meer geluid dan een voorwiel- of achterwielmotor. Dit komt door de tandwielen die niet in een voorwiel- of achterwielmotor zitten. Het ratelende geluid kan bijvoorbeeld storend zijn wanneer je wilt praten met je fietspartner.

Achterwielmotor

Voordelen: Net als bij de voorwielmotor zit de achterwielmotor in de as van het wiel verwerkt. De aandrijving komt nu vanuit het achterwiel, net als bij een normale fiets. Daardoor heb je het meest natuurlijke fietsgevoel. De achterwielmotor is de krachtigste type motor.

Nadelen: Elektrische fietsen met dit type motor hebben altijd een open kettingkast met derailleurversnelling en nooit een naafversnelling. Dit vraagt om meer onderhoud aan de ketting.

Een elektrische fiets kiezen

Wanneer je een elektrische fiets kiest is het dus belangrijk om je het volgende af te vragen:

Hoeveel kilometer moet een volle accu meegaan?

Heb ik stroomvoorziening in mijn garage op schuur?

Wat voor type motor heb ik nodig?

Als je deze vragen hebt beantwoord en de eerder genoemde informatie meeneemt bij de aankoop weet je zeker dat je een elektrische fiets kiest die aansluit bij al jouw wensen en behoeften. Je hoeft nog alleen maar de juiste maat te bestellen en je kunt dit fietsseizoen genieten van jouw gloednieuwe elektrische fiets.